موقع الكمبيوتر الكفي
موقع الكمبيوتر الكفي

العودة   الكمبيوتر الكفي > منتديات Google Android > منتدى هواتف Google Android العام > منتدى ترقيات هواتف Google Android > قسم ترقيات أجهزة Samsung بنظام Google Android
التسجيل انظمة المنتدى التقييم التجاري التعليمات قاعة المؤتمرات محرك البحث

للتذكير فقط ....

رسالة وداع للجميع واعلان اغلاق الموقع
رد

قديم 12-06-2012, 01:21 PM   #1576
ahmed_zoro722
عضو نشط

الصورة الرمزية ahmed_zoro722

مشاركات الشكر: 39
شكر 96 مرات في 71 مشاركات

ممكن اخى GanGs_KiD ترفع لى bootanimation اللى هى بتاعت الروم علشان عايز ارجعلها من غير ما اركب الروم تانى واركبها على من الريكفيرى شكرا

ahmed_zoro722 غير متصل   رد مع اقتباس

اعلان

قديم 08-07-2012, 12:45 PM   #1577
KnDaiRyuk
عضو مشارك

الصورة الرمزية KnDaiRyuk

مشاركات الشكر: 36
شكر 20 مرات في 14 مشاركات

أخي أنا مركب كيرنال cf-root
http://www.ce4arab.com/vb7/showpost....&postcount=625
ولون الريكفوري عندي برتقالي!!!ركب الروم بدون ماغير الكيرنال

وياريت يكون في ثيم شفاف للروم لأن قلبت الانترنت قلب و مالقيت ثيم بيشفي القلب

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:45 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:31 PM ---------

أخي مشان الكيرنال عم يقلي الملف غير موجود!!!!!!!!

KnDaiRyuk غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 08-07-2012, 12:52 PM   #1578
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

مشاركات الشكر: 1,257
شكر 2,697 مرات في 1,760 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KnDaiRyuk مشاهدة المشاركة
أخي أنا مركب كيرنال cf-root
http://www.ce4arab.com/vb7/showpost....&postcount=625
ولون الريكفوري عندي برتقالي!!!ركب الروم بدون ماغير الكيرنال

وياريت يكون في ثيم شفاف للروم لأن قلبت الانترنت قلب و مالقيت ثيم بيشفي القلب

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 12:45 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:31 PM ---------

أخي مشان الكيرنال عم يقلي الملف غير موجود!!!!!!!!
يا اخي انت خلاص لديك رووت ما في داعي تنزل كيرنال رووت مرة اخرى نزل الروم من الريكفري مود وخلاص
أبو حمزه غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-07-2012, 02:56 AM   #1579
horse1
عضو نشط

الصورة الرمزية horse1

مشاركات الشكر: 557
شكر 846 مرات في 244 مشاركات

الاوسمة التي حصل عليها

قدّر الله علي وركبت كيرنل صياح حق الايسكريم ساندوتش على هذا الاصدار وتلخبط جهازي ومات ورجع للحياة بس بروم ايسكريم
وانا ابي ارجع للروم هذا واصير عاقل ولا الخبط بالروم :|

فهل من طريقة مضمونة ؟
مع اني سويت باك اب قبل ما انزل كيرنال صياح لكن عجزت استرجعه
ولما احاول ويخلص استرجاع يرجعني على الريكفري البرتقالي
عموما اعتقد لو رجعت للروم هذا ابقدر اسوي استرجاع بالراحة
بس يمكن عشان كيرنال صياح مخصص للايسكريم يمنعني من الاسترجاع

اعود واصيغ السؤال بدون الفلسفة اللي فوق
انا الآن على روم ونام لايت , الله يعطيه العافية
هل بالامكان استرجع الروم هذا على جهازي ؟
شاكر ومقدر لحبيبنا الغالي GanGs_KiD
على هذا الروم اللي نزلته على ثلاث ارباع اجهزة الشباب

وشاكر ايضا لكل من يساعدني

horse1 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-07-2012, 03:23 AM   #1580
tooom.crooouz
عضو جديد

مشاركات الشكر: 0
شكر 6 مرات في 5 مشاركات

[اهلا اخى GanGs_KiD اشكرك بجد والف شكر على رومك الاروع والاجمل على الاطلاق انا جربت يجى 10 رومات وبصراحة وبدون مجاملة روووومك الافضل والاجمل من كل النواحى وخاصتا من ناحية السلاسة والبطارية الرهيبة والخفة

بجد كل الشكر من كل قلبى لك يا اخى العزيز

عندى ملاحظة بسيطة
هيا صرف البطارية فى وضع السكون بدون استخدام خالص بتصرف اد اية كل 5 ساعات وفى الضغط الكثيف يعنى العاب ونت واى فاى ويوتويب وتصفخ وكدة بتصرف اد اية عايز اعرف لان انا فى وضع السكون بدون استخدام البطارية بتصرف فى الساعتين 1 فى المية وفى الوضع الكثيف والضغط بتصرف فى الساعة 20 فى المية فل هذا صرف طبيعى ام ماذا

وشكرا جزيل لك يا اخى العزيز المبدع بما تعنية الكلمة GanGs_KiD []

tooom.crooouz غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-07-2012, 12:10 PM   #1581
KnDaiRyuk
عضو مشارك

الصورة الرمزية KnDaiRyuk

مشاركات الشكر: 36
شكر 20 مرات في 14 مشاركات

أخي بس ياريت ثيم يشفي القلب
مثل السينس مثلاً أو شفاف....

KnDaiRyuk غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-07-2012, 10:31 PM   #1582
abu jannah
عضو مشارك

مشاركات الشكر: 1
شكر 79 مرات في 65 مشاركات

ممكن أحد يرفع لنا

روم الملف لأن إنحذف الملف الي محطوط ملف الروم

رجاء أحد يرفع لنا الروم على الميديا فاير بليز

abu jannah غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 09-07-2012, 11:47 PM   #1583
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu jannah مشاهدة المشاركة
ممكن أحد يرفع لنا

روم الملف لأن إنحذف الملف الي محطوط ملف الروم

رجاء أحد يرفع لنا الروم على الميديا فاير بليز
http://jumbofiles.com/k9nw5ebjvrk7

DepositFiles
قديم 10-07-2012, 01:20 AM   #1584
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hindawy مشاهدة المشاركة
ياريت يا اخى hindawy ترد على رسالتى لان واضح ان الاخ العزيز GanGs_KiD
فا
[اهلا اخى GanGs_KiD اشكرك بجد والف شكر على رومك الاروع والاجمل على الاطلاق انا جربت يجى 10 رومات وبصراحة وبدون مجاملة روووومك الافضل والاجمل من كل النواحى وخاصتا من ناحية السلاسة والبطارية الرهيبة والخفة

عندى ملاحظة بسيطة
هيا صرف البطارية فى وضع السكون بدون استخدام خالص بتصرف اد اية كل 5 ساعات وفى الضغط الكثيف يعنى العاب ونت واى فاى ويوتويب وتصفخ وكدة بتصرف اد اية عايز اعرف لان انا فى وضع السكون بدون استخدام البطارية بتصرف فى الساعتين 2فى المية وفى الوضع الكثيف والضغط بتصرف فى الساعة 20 فى المية فل هذا صرف طبيعى ام ماذا وفى الالعاب بتصرف فى الساعة 30 فى المية

قديم 10-07-2012, 04:23 AM   #1585
الغضوري
عضو مشارك

الصورة الرمزية الغضوري

شكر 44 مرات في 27 مشاركات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني ممكن طلب ولا احد يبخل علينا انا جيت احمل الخلفيات ومن ضمنها الببغاء
الرابط خربان تكفون ابيه وربي معجبني الببغاء
........................................ .....
الخلــفيات ومن ضمنها الببغاء
حمل الملف وفك الضغط عنه وتمتع بالخلفيات ... لاتركبه عن طريق الريكوفري
Free Cloud Storage - MediaFire

ساعدوني فديتكم

الغضوري غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 10-07-2012, 06:12 AM   #1586
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغضوري مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني ممكن طلب ولا احد يبخل علينا انا جيت احمل الخلفيات ومن ضمنها الببغاء
الرابط خربان تكفون ابيه وربي معجبني الببغاء
........................................ .....
الخلــفيات ومن ضمنها الببغاء
حمل الملف وفك الضغط عنه وتمتع بالخلفيات ... لاتركبه عن طريق الريكوفري
Free Cloud Storage - MediaFire

ساعدوني فديتكم
تفضل يا غالي

GanGs_Kid_v4_Wallpapers.zip

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:12 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:46 AM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tooom.crooouz مشاهدة المشاركة
ياريت يا اخى hindawy ترد على رسالتى لان واضح ان الاخ العزيز GanGs_KiD
فا

عندى ملاحظة بسيطة
هيا صرف البطارية فى وضع السكون بدون استخدام خالص بتصرف اد اية كل 5 ساعات وفى الضغط الكثيف يعنى العاب ونت واى فاى ويوتويب وتصفخ وكدة بتصرف اد اية عايز اعرف لان انا فى وضع السكون بدون استخدام البطارية بتصرف فى الساعتين 2فى المية وفى الوضع الكثيف والضغط بتصرف فى الساعة 20 فى المية فل هذا صرف طبيعى ام ماذا وفى الالعاب بتصرف فى الساعة 30 فى المية

اخي بالنسبة الى استهلاك البطارية يعتمد على استعمالك للهاتف فعند الاستعمال الكثيف والضغط ياخذ حوالي 5 او 6 ساعات تقريبا وفي السكون تصرف تقريبا كل 5 ساعات 2 او 3 بالاكثر 5% والمفترض النسبه الاقل جرب تحميل هذا الكيرنال فهو مبني على كيرنال سبيدمود

كيرنال Phenomenal4.0Extreme التنصيب عن طريق الريكفري مود

http://dl.dropbox.com/u/33360162/phe...4.0Extreme.zip

في حال لم يعجبك الكيرنال السابق يمكنك الرجوع الى الكيرنال الاساسي speedmod اخر اصدار من هنا

http://vln01.helochat.com/tourist/sp...-k2-21-CWM.zip

التنصيب او التنزيل عن طريق الريكفري مود تحياتي
قديم 10-07-2012, 07:21 PM   #1587
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات

اقتباس:
تفضل يا غالي

GanGs_Kid_v4_Wallpapers.zip

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 06:12 AM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 05:46 AM ---------

اخي بالنسبة الى استهلاك البطارية يعتمد على استعمالك للهاتف فعند الاستعمال الكثيف والضغط ياخذ حوالي 5 او 6 ساعات تقريبا وفي السكون تصرف تقريبا كل 5 ساعات 2 او 3 بالاكثر 5% والمفترض النسبه الاقل جرب تحميل هذا الكيرنال فهو مبني على كيرنال سبيدمود

كيرنال Phenomenal4.0Extreme التنصيب عن طريق الريكفري مود

http://dl.dropbox.com/u/33360162/phe...4.0Extreme.zip

في حال لم يعجبك الكيرنال السابق يمكنك الرجوع الى الكيرنال الاساسي speedmod اخر اصدار من هنا

http://vln01.helochat.com/tourist/sp...-k2-21-CWM.zip

التنصيب او التنزيل عن طريق الريكفري مود تحياتي
شكرا لك علي ردك واهتمامك ولاكن عندي استفسار انا بلاحظ سخونة بسيطة عند تسغيل العاب اتش دي فهل هذا له اضرار وتاثير علي الجهاز ام لا ثانيا ما هو افضل واحدث كيرناال اسببد مود لرومك غير الكيرنال الاساسي وهو ينفع اركب اي كيرنال اسبيد مود علي رومك وياريت يكون عن تجربه وبالنسبة لصرف البطارية انا في الاستعمال المكسف بتصرف في الساعة 18 في الميه وفي وضع السكون بدون اي استعمال ولا مكالمات بتصرف ال 5 ساعات 4 في المية فهل هذا صرف طبيعي واسف علي الاطالة وشككرا وتقبل مررررروووررري

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:16 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 07:46 PM ---------

اقتباس:
شكرا لك علي ردك واهتمامك ولاكن عندي استفسار انا بلاحظ سخونة بسيطة عند تسغيل العاب اتش دي فهل هذا له اضرار وتاثير علي الجهاز ام لا ثانيا ما هو افضل واحدث كيرناال اسببد مود لرومك غير الكيرنال الاساسي وهو ينفع اركب اي كيرنال اسبيد مود علي رومك وياريت يكون عن تجربه وبالنسبة لصرف البطارية انا في الاستعمال المكسف بتصرف في الساعة 18 في الميه وفي وضع السكون بدون اي استعمال ولا مكالمات بتصرف ال 5 ساعات 4 في المية فهل هذا صرف طبيعي واسف علي الاطالة وشككرا وتقبل مررررروووررري
وايضا الاحظ سخونة في الشاشه من الامام عند لمسها ومن الخلف بجانب الكامررا عندما اقوم بالتصفح فما الحل
وانا عملت وب كاش ووب ديفيلك كذا مرة وبردو نفس المشكله

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:18 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:16 PM ---------

اقتباس:

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:16 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 07:46 PM ---------

وايضا الاحظ سخونة في الشاشه من الامام عند لمسها ومن الخلف بجانب الكامررا عندما اقوم بالتصفح فما الحل
اررررررجوووووو الحل وشكررررررررا

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:21 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:18 PM ---------

اقتباس:

قديم 10-07-2012, 07:44 PM   #1588
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:18 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:16 PM ---------

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 08:21 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 08:18 PM ---------

هلا اخي اولاً هذا ليس رومي فالروم لاخونا GanGs_KiD الله يمسيه بالخير اينما كان
بالنسبة للكيرنال فنعم يمكنك تغير الكيرنال المدمج بالروم الى اي كيرنال ولكن يكون خاص بالجينجربريد خلي بالك وقد وضعت لك رابط اخر تحديث لكيرنال سبيدمود للجينجربريد K2-21 وايضاً وضعت لك رابط كيرنال اخر اسمه Phenomenal4.0Extreme وهو ممتاز ومبني على كيرنال سبيدمود وجرب وانت اختار
وبالنسبه للسخونه فاكيد اخي استعمالك للالعاب ال HD وايضاً استعمال الهاتف تحت ضغط كالعاب وتصفح وماسك الهاتف بايدك علطول اكيد لازم يسخن المعالج شوي عادي لكن السخونة الشديده مشكله بالطبع
بالنسبة لاستعمال الهاتف استعمال كثيف العاب وتصفح ويوتيوب وتحميل يجلس معك 5 او 6 ساعات وخصوصا عند تشغيل العاب
بالنسبة لتنصيب الكيرنال الموجود بالمشاركة بالاعلى من الريكفري مود وليس من الاودين بالتوفيق
قديم 10-07-2012, 08:28 PM   #1589
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات

اقتباس:
هلا اخي اولاً هذا ليس رومي فالروم لاخونا GanGs_KiD الله يمسيه بالخير اينما كان
بالنسبة للكيرنال فنعم يمكنك تغير الكيرنال المدمج بالروم الى اي كيرنال ولكن يكون خاص بالجينجربريد خلي بالك وقد وضعت لك رابط اخر تحديث لكيرنال سبيدمود للجينجربريد K2-21 وايضاً وضعت لك رابط كيرنال اخر اسمه Phenomenal4.0Extreme وهو ممتاز ومبني على كيرنال سبيدمود وجرب وانت اختار
وبالنسبه للسخونه فاكيد اخي استعمالك للالعاب ال HD وايضاً استعمال الهاتف تحت ضغط كالعاب وتصفح وماسك الهاتف بايدك علطول اكيد لازم يسخن المعالج شوي عادي لكن السخونة الشديده مشكله بالطبع
بالنسبة لاستعمال الهاتف استعمال كثيف العاب وتصفح ويوتيوب وتحميل يجلس معك 5 او 6 ساعات وخصوصا عند تشغيل العاب
بالنسبة لتنصيب الكيرنال الموجود بالمشاركة بالاعلى من الريكفري مود وليس من الاودين بالتوفيق
شكرا لك تخى العزيز hindawy على ردك واهتمامك وبارك الله فيك

انا يا اخى hindawy لسة مشترى جلاكسى 2 من اسبوعين وجربت يجى 10 رومات وبصراحة الروم دة افضل واحسن روم فا انا لسة مبتدء فا مليش خبرة فايرين تنصحنى افضل كيرنال اية انت عارف وفاهم عنى لاكن انا مش عارف ومش عايز اقعد اجرب انا عايز الاستقرار انهى افضل كيرنال فيهم الكيرنال دة Phenomenal4.0Extreme ولا كيرنال اخر تحديث لاسبيد مود قولى استخدم انهى فيهم لانى مش عايز افضل اجرب وبالنسبة لصرف البطارية انت مردتش عليا انا فى وضع السكون بدون استخدام تصرف بتصرف 4 فى المية كل 5 ساعات فهذا صرف طبيعى وبالنسبة للسخونة فى التصفح هيا سخونة عادية هتسبب مشاكل ولا اعمل اية

واسف بجد على الاطالة وشكرا جزيل لك على اهتمامك وردك اخى العزيز hindawy
قديم 10-07-2012, 08:50 PM   #1590
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
شكرا لك تخى العزيز hindawy على ردك واهتمامك وبارك الله فيك

انا يا اخى hindawy لسة مشترى جلاكسى 2 من اسبوعين وجربت يجى 10 رومات وبصراحة الروم دة افضل واحسن روم فا انا لسة مبتدء فا مليش خبرة فايرين تنصحنى افضل كيرنال اية انت عارف وفاهم عنى لاكن انا مش عارف ومش عايز اقعد اجرب انا عايز الاستقرار انهى افضل كيرنال فيهم الكيرنال دة Phenomenal4.0Extreme ولا كيرنال اخر تحديث لاسبيد مود قولى استخدم انهى فيهم لانى مش عايز افضل اجرب وبالنسبة لصرف البطارية انت مردتش عليا انا فى وضع السكون بدون استخدام تصرف بتصرف 4 فى المية كل 5 ساعات فهذا صرف طبيعى وبالنسبة للسخونة فى التصفح هيا سخونة عادية هتسبب مشاكل ولا اعمل اية

واسف بجد على الاطالة وشكرا جزيل لك على اهتمامك وردك اخى العزيز hindawy
اخي بالنسبة الى استهلاك البطارية في السكون فانا رديت عليك بالمشاركات السابقة ومرة اخرى المفترض في وضع السكون على حسب اخي فمن الممكن ان يكون اي برنامج يعمل بالخلفية وانت ما تدري ولكن ان كان الهاتف في وضع السكون التام التام ولا يوجد اي برامج تعمل بالخلفية نهائياً فالمفترض في ال 5 ساعات على حسب تجربتي سابقاً 1% او 2% بالكثير ولكن بالطبع لن تستطيع السيطره الكامله على وضع الهاتف في حالة السكون التام ولكن بالنسبة للنسب التي وضعتها انت فهى جيده ولا غبار عليها وما هتفرق معك كثير لانك لابد لك من ان تستعمل الهاتف للمكالمات او الرسائل
بالنسبة للكيرنال فانت قم بتنزيل كيرنال سبيدمود الاصدار الاخير K2-21 وقبل تنصيبه قم بعمل WIPE CACHE وايضاً WIPE DALVIK من ADVANCE وايضاً WIPE BATTERY ثم قم بتنصيب الكيرنال او تنزيله من الذاكره الخارجية ثم REBOOT SYSTEM وجربه لمده يومين او ثلاث مع الالعاب والتصفح ثم جرب الكيرنال الثاني لمدة يومين ايضاً ثم قرر ايهما تريد والاثنين ممتازين
قديم 11-07-2012, 12:35 AM   #1591
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات

اقتباس:
اخي بالنسبة الى استهلاك البطارية في السكون فانا رديت عليك بالمشاركات السابقة ومرة اخرى المفترض في وضع السكون على حسب اخي فمن الممكن ان يكون اي برنامج يعمل بالخلفية وانت ما تدري ولكن ان كان الهاتف في وضع السكون التام التام ولا يوجد اي برامج تعمل بالخلفية نهائياً فالمفترض في ال 5 ساعات على حسب تجربتي سابقاً 1% او 2% بالكثير ولكن بالطبع لن تستطيع السيطره الكامله على وضع الهاتف في حالة السكون التام ولكن بالنسبة للنسب التي وضعتها انت فهى جيده ولا غبار عليها وما هتفرق معك كثير لانك لابد لك من ان تستعمل الهاتف للمكالمات او الرسائل
بالنسبة للكيرنال فانت قم بتنزيل كيرنال سبيدمود الاصدار الاخير K2-21 وقبل تنصيبه قم بعمل WIPE CACHE وايضاً WIPE DALVIK من ADVANCE وايضاً WIPE BATTERY ثم قم بتنصيب الكيرنال او تنزيله من الذاكره الخارجية ثم REBOOT SYSTEM وجربه لمده يومين او ثلاث مع الالعاب والتصفح ثم جرب الكيرنال الثاني لمدة يومين ايضاً ثم قرر ايهما تريد والاثنين ممتازين
شكرا لك هل برنامج افاست سكيرتى بيأثر فى صرف البطارية فى وضع السكون اصلو شغال فى الخلفية ومش بيتلغى غير لما امسحووو نهائى
قديم 11-07-2012, 01:21 AM   #1592
أبو حمزه
عضو اساسي

الصورة الرمزية أبو حمزه

الاوسمة التي حصل عليها

اقتباس:
شكرا لك هل برنامج افاست سكيرتى بيأثر فى صرف البطارية فى وضع السكون اصلو شغال فى الخلفية ومش بيتلغى غير لما امسحووو نهائى
نعم والافضل مسحه ما منه فايده انا كان عندي جلاكسي 2 وجلس معي فتره طويله ونزلت مئات البرامج ولم اكن استعمل اي حمايه وما اظن يجي فيروس لهاتفك وبعدين اخي الموضوع بسيط وانت مصعبه ما هتفرق 2 او 3 % زياده في اليوم وبعدين انت تستعمله للالعاب والتصفح فما هتفرق بالتوفيق
قديم 11-07-2012, 08:17 PM   #1593
mohe15
عضو جديد

شكر 0 مرات في 0 مشاركات
ارجووووووووووووووووو و المساعده

مشكله عندى وارجو من الخبير gangs kid ايجاد حل لها

انا عندى الارقام عند كتابتها اول ما توصل عددها الى 6 ارقام يبدا يفصلها مثل الاتى

555-555-555 يفصل بين كل 3 ارقام

ارجو الافاده واى زميل لديه الحل ارجو منه الافاده لانى زهقت بحث على النت وموصلتش لحل
مع العلم اننى منزل النسخه الرابعه من روم الخبير gangs kid مع جميع اصلاحاته مع العلم ان المشكله مكانتش موجوده اللى حصل انى قولت انزل الروم من تانى فحصل كده وجربت كذا مره امسح الوايب كاش والدلفك كاش وانزل الروم تانى ومافيش فايده

ملحوظه : الاختلاف الوحيد اللى عملتو المره دى فى تنزيل الروم هيا انى بعد منزلتو سطبت برنامج clean up لمسح برامج سامسونج وبعدها فوجئت بتلك المشكله فى حين انى نزلتو قبل كده بدون تسطيب البرنامج دا ومحصلش مشكله

mohe15 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 11-07-2012, 09:47 PM   #1594
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohe15 مشاهدة المشاركة
مشكله عندى وارجو من الخبير gangs kid ايجاد حل لها

انا عندى الارقام عند كتابتها اول ما توصل عددها الى 6 ارقام يبدا يفصلها مثل الاتى

555-555-555 يفصل بين كل 3 ارقام

ارجو الافاده واى زميل لديه الحل ارجو منه الافاده لانى زهقت بحث على النت وموصلتش لحل
مع العلم اننى منزل النسخه الرابعه من روم الخبير gangs kid مع جميع اصلاحاته مع العلم ان المشكله مكانتش موجوده اللى حصل انى قولت انزل الروم من تانى فحصل كده وجربت كذا مره امسح الوايب كاش والدلفك كاش وانزل الروم تانى ومافيش فايده

ملحوظه : الاختلاف الوحيد اللى عملتو المره دى فى تنزيل الروم هيا انى بعد منزلتو سطبت برنامج clean up لمسح برامج سامسونج وبعدها فوجئت بتلك المشكله فى حين انى نزلتو قبل كده بدون تسطيب البرنامج دا ومحصلش مشكله
اخى جرب تعمل ويب كاش وويب دليفك لووو منفعتش وبردو فضلت المشكلة
يبقى حللك الوحيد تعمل باك اب وتعمل فورمات للموبايل واعادة ضبط مصنع وبعدين تعمل ويب فكتور وويب وكاش وتنزل الروم من جديد وبأذن الله مشكلتك هتتحل
قديم 13-07-2012, 01:52 AM   #1595
tooom.crooouz
عضو جديد

شكر 6 مرات في 5 مشاركات
اخى hindawy ارجوووو الحل

اقتباس:
نعم والافضل مسحه ما منه فايده انا كان عندي جلاكسي 2 وجلس معي فتره طويله ونزلت مئات البرامج ولم اكن استعمل اي حمايه وما اظن يجي فيروس لهاتفك وبعدين اخي الموضوع بسيط وانت مصعبه ما هتفرق 2 او 3 % زياده في اليوم وبعدين انت تستعمله للالعاب والتصفح فما هتفرق بالتوفيق
شكرا لك اخى hindawy على دعمك واهتمامك جعلة الله فى ميزان حسناتك

انا قمت بتطبيق الخطوات هذة
عملت ويب كاش وعملت ويب دليفك وعملت ويب بيترى استوتيس
واشتغلت على الفون لحد ما خلص شحن بقى صفر وقمت بشحن الفون من جديد حتى وصل 100 فى 100 وفعلا قد تم حل المشكلة وبدات البطارية تعد وتصرف بشكلها الطبيعى
حيث كان تصرف 1 فى المية كل 5 ساعات فى وضع السكون التام وكانت تصرف 15 فى المية فى الساعة فى وضع التصفح واليوتيوب واظن بهذا قد تم حل المشكلة والبطارية تصرف بشكل طبيعى

ولكن حدث مشكلة غريبة
اشتغلت على الموبايل تصفح وتحميلات وحملت برامج والعاب وكانت البطارية تستهللك فى الساعة 15 فى المية ولكن بعد الانتهاء من التصفح قمت بغلق الواى فاى ووضعت الهاتف فى وضع السكون وكانت نسبة البطارية 62 وبعد 3 ساعات اصبحت 58 فى وضع السكون التام اصبحت تستهللك وتصرف بشكل غير طبيعى فجاءة حتى عند الاستعمال البيسط اى التصفح فى الضبط او الاسماء او الرسايل تصرف 1 او 2 فى المية فى دقائق فما حل هذة المشكلة
هل اعمل فورمات للموبايل واعادة ضبط مصنع وانزل الروم من جديد والتطبيقات الاجبارية ام ما الحل

وهذة صور الاستعمال وصرف البطارية ممتاز جدااااااااااااااا:confu sed:

وهذة صور بعد الاستعمال ووضعة فى وضع السكون مرة اخرى وصرف البطارية غير طبيعى سواء فى وضع السكون او وضع الاستعمال العادى جدا اى تصفح املفات الصور او الاسماء

ارجو الحل يا اخى العزيز hindawy ولك جزيل الشكر والاحترام

قديم 15-07-2012, 03:11 AM   #1596
الغضوري
عضو مشارك

الصورة الرمزية الغضوري

شكر 44 مرات في 27 مشاركات

مشكور اخوي الله يعطيك الف عافيه ....

الغضوري غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 15-07-2012, 07:21 AM   #1597
android.m
عضو نشط

مشاركات الشكر: 13
شكر 302 مرات في 115 مشاركات

جاري تجربة الرووم

android.m غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 31-07-2012, 01:43 PM   #1598
the black sad
عضو نشط

مشاركات الشكر: 50
شكر 273 مرات في 142 مشاركات

الروم سرريع ورائع جدا
بس واجهتني مشكلة أتمنى حلها
وهي أنك لا تستطيع تعيين خلفيه للشاشة
حتى لو وضعت ثيم من القو لانشر ما تتغير الخلفيه
هل من حل ؟؟؟

الدمج الآلي للمشاركات المتعاقبة التي لم يكن بينها 24 ساعه --------- هذه المشاركة اضيفت في 01:43 PM ----------- المشاركة السابقة اضيفت في 12:36 PM ---------

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the black sad مشاهدة المشاركة
الروم سرريع ورائع جدا
بس واجهتني مشكلة أتمنى حلها
وهي أنك لا تستطيع تعيين خلفيه للشاشة
حتى لو وضعت ثيم من القو لانشر ما تتغير الخلفيه
هل من حل ؟؟؟

تم حل المشكلة بواسطة عمل ريبوت
the black sad غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 16-08-2012, 03:21 PM   #1599
}{Kr}{
عضو جديد

مشاركات الشكر: 6
شكر 5 مرات في 5 مشاركات

[COLOR=""][SIZE=""]بصراحة قليل عليك كلمة شكر ولاكن جزاك الله خير

جربت النسخه من اول ما نزلتها وكنت جدا مبسوط وقبل اسبوع جربت كل رومات الاسكريم الا انها كانت فاشله جدااا ومشاكلها كثيييييير فرجعت لنسختك هذه اتمنا ان تواصل التحديث ولا تقف عند نقطه[/SIZE][/COLOR]

}{Kr}{ غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 18-08-2012, 07:22 PM   #1600
super falcon
عضو جديد

شكر 2 مرات في 1 مشاركة

السلام عليكم و رحمة الله ...
بغيت مساعدتكم في تركيب الروم ذو الريكفري البرتقالي ... عشان اقدر اركب روم Gamgsbread عليه

لانه اغلب روابط الروم انحذفت ... اتمنى مساعدتكم في ايجاد روم مناسب لتركيب روم Gangsbread

super falcon غير متصل   رد مع اقتباس
رد

العبارات الاستدلاليه
المكالمات, الايسكريم, الاسماء, الانترنت, الاندرويد, البلوتوث, البطارية, الريكفري, اتش دي, ايفون, dialer, ثيم, ثيمات, برامج, تركيب, جالكسي, mms, nexus, رسمي, روم, روت, سامسونج, rom, whatsapp, قوقل